Du vil opleve favnende fællesskab og faglighed i udskolingen på Lukasskolen i Vejle

Hvert trin på Lukasskolen har sine egne lærere med erfaring i netop de årgange. Det gælder selvfølgelig også i 7., 8. og 9. klasse! Vores lærere er topprofessionelle og har en høj faglig tilgang til både undervisning og samarbejdet med dig som forælder. Vores skole er ikke større, end at eleverne mødes på kryds og tværs af skolen og snakker, hygger og leger. Det nyder alle årgange godt af, for det giver en helt særlig energi og fællesskab!

En god start og tæt sammenhold er vores fokus

Lærerne i udskolingen har erfaring – de er med i teamet, hvor de følger 7., 8. og 9. klasse. Igen og igen og.

Vores lærere er vant til at arbejde med teenagere og god til at spotte, hvis en elev ikke har det godt, eller hvis der skal arbejdes med fællesskabet i klassen.

Kort sagt: De er dedikerede og professionelle i at skabe en god klassekultur fra dag ét. Turen til Samsø kort efter sommerferien i 7. klasse er også et led i lærernes opbygning af fællesskab og sammenhold. Her er fokus på det sociale, mens der cykles derudaf.

Rummelighed ... "hvor er I gode til det"

Rummelighed. Smag på ordet. Det er ikke pral, men vi er gode til at skabe plads til hver enkelt elev. Det siger vi ikke bare selv, men forældre fortæller om det. "Hvor er I bare gode til det".

Om du interesserer dig for heste, mad, fodbold, skak … så er det bare super cool. Om du tror på Gud eller slet ikke tror på noget som helst, så er det bare super cool.

Vores fokus er at der skal være plads til alle – ethvert menneske er unikt. Skole er fyldt med dannelse(!) – netop det at finde sig selv og finde frem til de værdier som er vigtige for dig. Her rummer og støtter vi hver enkelt elev. Vi skal have respekt for hinanden. I respekt og nysgerrighed for ”den andens mening” udvikler jeg mig. Med- og modspil er vigtigt.

Kort sagt: Du er bare total OK!

Omsorg fra dine lærere – og at lære omsorg for hinanden i klassen

Lærerne er tæt på. Punktum. Det er vores erklærede mål, at det skal være trygt at gå i skole. Derfor holder lærerne øje med dig! Ikke på den der nederen måde, men på den helt vildt gode og trygge måde.

De bekymrer sig om dig – har du det godt, har du det godt i klassen, hvordan går det med dansk eller matematik? Lærerne tænker det ikke bare – de kommer og spørger. For det er den måde, vi kan finde glæden (igen) og at få sat ord på giver plads til udvikling og tillid til voksne. Vi vil dig det godt.

Et nært fællesskab giver værdi

Hos os bliver du ikke én blandt mange! Vi er rigtig gode til at se dig, for vi har kun 23 elever i en klasse. Det har vi valgt, fordi det giver tid til dig, den enkelte elev.

Hver onsdag samles hele skolen til fællessamling. Det er både hyggeligt og nærværende samtidig med at vi i praksis får mærket at alle store og små er med!

Derudover har udskolingen også sin egen fællessamling, så vi også på de klassetrin får skabt tættere bånd. Se dét er også værdi.

Dine kommende lærere i udskolingen på Lukasskolen

Hvert trin på Lukasskolen har sine egne lærere med erfaring i netop de årgange, og det gælder naturligvis også udskolingen. Vores lærere er top professionelle og har en høj faglig tilgang til både undervisning og samarbejdet med dig som forælder. Vores skole er ikke større, end at eleverne mødes på kryds og tværs af skolen og snakker, hygger og leger. Det nyder alle årgange godt af, for det giver en helt særlig energi og fællesskab!

Astrid Berg

Filip Kruse Christensen

John Ward

Karin Mølbæk Jørgensen

Lærer / Danskvejleder

Ruth Myhre Jørgensen

Sara Nilsson Ellerbek

Thomas Secher Graversen

Lærer / Matematikvejleder

Lena Rahbek Hougaard

Karin Möglich

Lærer / AKT-vejleder

Anders Peter	Finnerup

Anders Peter Finnerup

Henrik Stendahl

Charlotte Svinth Jensen

Lærer

Hvad, hvor, hvordan eller hvorfor? Spørgsmålene kan være mange ... og de er velkommen. Hver og én.

Har du spørgsmål til priser, rabatter eller helt konkret hvordan det sker, så tag endelig fat i Maybrith.

Maybrith Østergaard

Skolesekretær