Lige her. Lige nu. Nærværende undervisning.

Passion smitter. Og vores lærere brænder for at undervise og inddrage eleverne i en undervisning, der er fyldt med respekt, energi og indlevelse. For når vi sammen skaber en nærværende undervisning, der batter, smitter og gør dagen sjovere, så bliver hverdagen mere lærerig for både elever og lærere. Det er ikke for godt til at være sandt – det er, hvad vi vil. Hver dag.

Vi er Lukasskolen

Vi er pænt stolte af at kunne levere læring på et højt fagligt niveau i en tryg atmosfære med plads til begejstring og kreativitet.  Vi er anderledes på den fede måde, men samtidigt så minder vi meget om folkeskolen. F.eks. er vores fagrække, timefordelingsplan, undervisningsmidler, læseplaner og måden vi underviser på ret meget som den traditionelle danske folkeskole.

Mød vores skoleleder Bent og viceskoleleder Daniel. De sætter flere ord på, hvad Lukasskolen er, kan og vil. Se dét er værdifuldt.

Historien om skolen

Lukasskolen er en kristen friskole med et bredt kirkeligt bagland i Vejle. Skolen blev oprettet i 1985 og siden 1998 har vi boet på Grundet Bygade nr. 17. Vores faciliteter får løbende kvalitetstjek, og derfor kan vi prale af at være en moderne skole med lækre bygninger fyldt med skønne børn. Den seneste mursten lagde vi i 2015, da vi byggede Lukashallen.