Skole-hjem samarbejdet på Lukasskolen i Vejle

På Lukasskolen vægter vi samarbejdet med jer forældre meget højt-højt-højt. Et stærkt samarbejde mellem skole og hjem giver den bedste platform og de bedste muligheder for dit barns trivsel og læring. Derfor bekymrer vi os om hver enkelt elev – og det smitter dejligt positivt af på forældresamarbejdet.

Du vil derfor opleve, at vi:

• Ringer til dig, hvis vi undrer os over noget – eller oplever noget, der bekymrer os omkring dit barn
  • Hellere ringer en gang for meget end en gang for lidt
  • Opfordrer dig til at tage kontakt til os på Viggo, hvis du er i tvivl om noget

Hvorfor er samarbejdet med jer som forældre vigtigt?

Hør Thomas og Bent sætte ord på skole-hjem samarbejdet – og hvorfor vi simpelthen ikke kan undvære jer.

Ja, du hørte det her først ;-)

Forældremøder

Vi afholder 1 - 2 forældremøder i løbet af et skoleår. Møderne indeholder både information om klassens trivsel, indhold i fagene og forventningsafklaring. Vi snakker også om arrangementer eller aktuelle temaer for årgangen, så du som forældre er godt klædt på.

På møderne vælger vi et klasseråd samt repræsentanter til bl.a. skolens årlige julemarked.

Skole-hjem-samtale

Hvert år i november afholder klassens dansk- og matematiklærer skole-hjem-samtaler. I foråret kan du booke tid til endnu en samtale, hvis du og skolen synes det er nødvendigt.

Skole-hjem-samtalerne på Lukasskolen er kendetegnet ved høj grad af dialog. Inden samtalen får du tilsendt informationer om dagsorden og eventuelle spørgsmål. Vi skaber sammen værdi for dit barn.

Kommunikation til/fra skolen

På Lukasskolen har vi et intrasystem. Det hedder Viggo. Viggo er ideelt til kommunikation mellem skole og hjem, og samtidig kan du også se skema, lektier, kontaktoplysninger, kalender og meget mere .

På Viggo er du velkommen til at skrive til klassens lærere, hvis du har spørgsmål eller ønsker en samtale. Du får svar i løbet af to hverdage, sejt ikke?

Mails

Nææææ – det bruger vi ikke. Skriv i stedet til os på Viggo! Det er kommunikationsvejen mellem skole og hjem.

Telefonsamtale

Hvis du ønsker at tale med en lærer, så send en besked på Viggo til den pågældende lærer. Så ringer han/hun til dig, så snart det er muligt. Telefonen er god til korte informationer og er ofte praktisk at bruge - men husk:  det er altid bedst at tale med hinanden face to face. Og vi vil så gerne se dig live.

Forventning

Hvad kan du som forælder forvente? Jo, hos os er de tre værdier set, hørt og anerkendt vores vandmærke. Det er de tre værdier – krydret med professionalisme og faglighed – som du vil møde i hverdagen på Lukasskolen. Du vil også møde en nysgerrighed og stort ønske om, at dit barn trives! Vi gør vores allerbedste for, at dit barn får gode udfordringer i både undervisningen og frikvarteret.

Vores udgangspunkt for både samtale og samarbejde er, at vi alle sammen ønsker det bedste for barnet. #sammenervistærke #fyldtmedværdi #fyldtmedgodesamtaler #fyldtmedprogression #fyldtmedpassion