Tilmeld dit barn til Lukasskolen i Vejle

Hvordan bliver mit barn elev på Lukasskolen? Jo, nu skal du høre … Du kan meget let skrive dit barn op til Lukasskolen i Vejle. Når vi modtager din indmeldelse, får du en herlig mail, hvor vi bekræfter, at du er optaget på ventelisten. Vi optager på baggrund af samtaler og søskende har altid fortrinsret.

Venteliste

Dit barn kan komme på ventelisten til skolen - til opstart i førskolen eller til et klassetrin. Det kræver bare at jeres dreng/pige er født og har fået sit CPR nr.! Hvis I flytter fra byen eller af andre årsager ved, at I ikke får brug for en plads, hører vi meget gerne fra jer.

Optagelse

Optagelse på Lukasskolen sker altid på baggrund af en samtale med forældre til børn på ventelisten. På Lukasskolen optages først de børn, der har søskende på skolen. I det særlige tilfælde at der skulle være fyldt klasse, kan søskende ikke optages, men kommer på venteliste. Alle på venteliste modtager en skriftlig besked om, hvorvidt de er optaget så hurtigt som muligt - og i god tid inden aktuel skolestart.

Ledige pladser

Erfaringsmæssigt er der få ledige pladser fra 0. - 6. klasse. Men ring til os og hør om det specifikke klassetrin. På 7. årgang optager vi 23 nye elever hvert år, da vi har to klasser på årgangene 7., 8. og 9. Der kan opstå muligheder for en ledig plads i 7., 8. eller 9. klasse. Så - tøv ikke med at kontakte os og hør, om vi skulle have plads til netop dit barn.

Så ... tøv ikke med at kontakte os og hør, om vi skulle have plads til netop dit barn.

Det økonomiske

Det koster 300 kr. at komme på venteliste og ved underskrevet skoleaftale opkræves 500 kr. i administrationsgebyr.

Indhentning af oplysninger

Ved tilmelding på venteliste giver I samtidig Lukasskolen tilladelse til at indhente relevante oplysninger fra tidligere institution, skole eller TCBU (Tværfagligt Center for Børn og Unge i Vejle Kommune).

Hvad, hvor, hvordan eller hvorfor? Spørgsmålene kan være mange ... og de er velkommen. Hver og én.

Maybrith er vores ørn til at svare på alverdens spørgsmål. Så tag endelig fat i Maybrith.

Maybrith Østergaard

Skolesekretær